JYP tuo tutkitusti imagoetua Jyväskylälle

JYP tuo imagoetua Jyväskylälle. Tutkitusti. Jyväskylän Ammattikorkeakoulun Sport Business School on selvittänyt laajassa tutkimuksessaan Jyväskylän kaupungin urheiluimagoa.

Laaja tutkimus tehtiin kehittämisyhtiö Jykes Oy:n toimeksiannosta. Siinä selvitettiin Jyväskylän kaupungin urheilukaupunki-imagoa kaupunkilaisten, vierailijoiden ja turistien keskuudessa.

Tutkimus toteutettiin vuosina 2015-2016 ja haastatteluita tehtiin yhteensä 1706. Kaikkien vastaajaryhmien mielestä liikunta ja urheilu liitetään vahvasti Jyväskylän imagoon.

Tutkimuksen tuloksista on selkeästi nähtävissä tekijät, jotka kuvaavat Jyväskylää liikunta- ja urheilukaupunkina. Jyväskylän imago urheilukaupunkina muodostui vastaajien mielestä ensisijaisesti hyvistä urheilu- ja liikuntamahdollisuuksista. Seuraavaksi eniten mainintoja imagon luojina saivat JYP ja jääkiekko, Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellinen tiedekunta sekä Neste Ralli.

JYPissä ollaankin tyytyväisiä, että Hurrikaanilogo ja seuran identiteetti tuovat imagoetua myös kaupungille.

– Jyväskylä on meidän koti ja meille on äärimmäisen tärkeää, että se näkyy meidän toiminnassa. Kuljemme sitten kotimaassa tai Euroopassa, Jyväskylä on aina meidän mukana, JYPin toimitusjohtaja Aku Vallenius sanoo.

– Pyrimme kehittämään omaa ja Jyväskylän imagoa entisestään. Jyväskylä on meidän kaikkien yhteinen asia ja on loistavaa, että meillä on noin suuri vaikutus ulkopaikkakuntalaisten mielikuvaan kaupungista, Vallenius jatkaa.

JYP pelaa seuraavan kotiottelun Synergia-areenalla jo huomenna torstaina, kun Jypinkylään saapuu Turun Palloseura. Tule kannustamaan Keski-Suomen ikioma Hurrikaani voittoon! Liput varmasti kiihkeään taistoon voit hommata itsellesi TÄÄLTÄ.